Ahogy a nevéből is kiderül, egy infóvállalkozás nem más mint egy információval foglalkozó vállalkozás.
Az internetezők többsége információt keres a neten. Természetesen mindenki a legjobb információt szeretné megkapni, és persze ingyen.
Adhatod pénzért is az információt (e-könyv eladás), de ebben az esetben meg kell győzni a netezőket, hogy érdemes ezt megvásárolni, vagy adhatod ingyen az információt, és pénzt keresel a nézettségből (reklámok).
Az utóbbi igazából inkább hosszú távon éri meg, miután a netezők megismerik az oldaladat, megtetszik nekik és rendszeresen visszajárnak oda, igy kialakul bennük egyfajta bizalom az oldalad iránt, és ezután amit te ajánlasz nekik könnyebben megvásárolják mintha egy idegen oldalon látnák ugyanazt. Másod sorban, pedig eléggé sok látogató kell ahhoz , hogy profit is származzon ebből. A forgalom épitéshez is sok idő és munka kell, és elengedhetetlen, hogy érts a keresőoptimizáláshoz.
Ilyen vállalkozási modellek a blogok, információs portálok, szakértői oldalak, fórumok stb.
Rövid távon, jövedelmezőbb ha saját elektronikus könyvedet árulod. Külföldön nagyon jól bevált módszer ez, sokan gazdagodtak meg ebből. A legtöbb iparilag fejlett országban megszokott dolog hogy megvásároljanak egy elektronikus könyvet ha az érdekli őket, és a nagyon sokan kiadnak érte akár több mint $100 is. Ha elég érdekes és hasznos lett a könyv, és jó volt a marketing stratégia is amit alkalmaztak, akár több ezer példányt is el tudtak adni, ami ,szorozzuk csak össze, szép kis összeg. Ráadásul mindezt teljesen elektronikusan. Magyarországon, kicsivel más a helyzet. Az emberek nehezebben vásárolnak meg egy információs terméket és kevesebbet adnának ki érte. Teljesen elektronikusan sem tudod megoldani a dolgot, mivel az emberek nálunk, jobb szeretik kézbe kapni a cd-t, és a fizetést is nehezebb megoldani online. Ez nem azt jelenti hogy Magyarországon nem működne egy ilyen üzlet. Ha jól csinálod, szépen kereshetsz ebből.