Nagyon fontos, hogy honlapunk forgalmáról reális képet kapjunk. Ma már szinte minden webmester valamilyen módon méri a honlapja forgalmát, és elemzi is azt.
Ezt megtehetjük saját szkriptel, egyes weboldalak szolgáltatásain keresztül, egyes webtárhely szolgáltatóknak is van ilyen szolgáltatásuk, de a leggyakrabban használt forgalom mérő eszköz a Google Analyitics programja.
Ha honlapjának fő célja egy bizonyos termék reklámozása, akkor sokat segithet ha megtudnánk azt, hogy mely kulcsszavakra érkező látogatók a legérdekeltebbek a termék iránt. Ezt elsősorban onnan tudhatjuk meg, hogy megnézzük az adott kulcsszóra érkező látogatók átlagos oldal betöltéseit, valamint az átlagos oldalon eltöltött időt.
Ezután természetes, hogy azokra a kulcsszavakra optimizáljuk honlapunkat, amelyek a leg "igéretesebbek"-nek tűnnek.
Lehetséges, hogy ezekre a kulcsszavakra alacsonyabb a konkurencia, igy könnyebb lesz előre hozni a Google találati listájában.
Igaz, forgalmat sem fognak annyit hozni ezek a kulcsszavak, mint a legkeresettebbek a témába, viszont a konverziós arány valószinüleg nagyobb lesz. Igy növelhetjük a vásárlók számát, a forgalom csökkentése árán is akár.
Többet ésszel, mint erővel!